Op naar de markt

17 oktober 2019 - Olhos de Água, Portugal

Gisteren was het bijtijds opstaan, want op de planning stond een bezoek aan de markt in Quarteira. Dus om kwart over tien zat iedereen in de bus en off we went!!!

Het was een gezellige markt met voor ieder wat wils. De begeleiding zat op een vaste plek en dus kon iedereen lekker zijn eigen gang gaan. Er werden souvenirs gekocht en kleding. Waar de begeleiding zat maakten ze ook heerlijke hamburgers, dus ook die mensen hebben goede zaken gedaan met onze jongens.

Daarna terug naar de Casa om bij te komen. De dames gingen even met Thomas boodschappen doen voor de Hollandse avond.

De mannen hadden deze avond vrij en nadat zij in Albuferia waren gedropt, was het tijd om aan tafel te gaan voor een bloemkool ovenschotel. Het toetje was uiteraard vanillevla.

Na de koffie begonnen we met Oudhollands snoephappen. Voor velen toch echt wel een tijdje geleden hihi. Daarna door met het befaamde koekhappen, om te eindigen met hoe kan het ook anders........ De stoelendans!!! Het was spannend tot het laatste moment, maar Jorg was de grote winnaar!!!

Na de spelletjes werd er worst en kaas en natuurlijk gevulde eitjes geserveerd met de Hollandse hits op de achtergrond. Met een polonaise erbij was de avond een groot succes en ging iedereen voldaan naar bed.